3. Város felfedezése

2010.10.27. 21:50

Ma reggelt végre kialudtuk magunkat, én otthoni idő szerint 8ig szenderegtem az ágyban, Öcsi még egy fél órát legalább ráhúzott. Ezáltal reggel már itt a szálláson már nem tudtunk venni reggelit, mert pont akkor zárták a reggelizőt, mire letámolyogtunk. Egyébként is fel akartuk fedezni a környéket, így annyira nem bántuk ezt!

Első utunk egy kávézóba volt, ahol kipróbáltuk a helyi eszpresszót, ami elnyerte mindkettőnk tetszését! Tej nélkül is meg tudtam inni, ami csak a legfinomabb eszpresszókkal szokott megtörténni! Kávézás után átvágtunk a környéken épp zajló zsibvásáron és kerestünk egy helyi pékséget, hogy megkostólhassunk az igazi görög pékárukat! Öcsi egy olívabogyós kenyeret választott, én egy nehezen beazonsítható kenyérfélét, s természetesen vettünk helyi sütiket is, amik szerencsére egyáltalán nem voltak túl édesek!

Reggeli lakmározás után nekivágtunk a városnak egy rövidújú pólóban és kezünkben az esőkabáttal, mivel az előrejelzések ellenére ragyogóan sütött a nap és továbbra is 25 fok volt. Utunk első állomása az athéni nagypiac volt, amit a könyv mindenkép ajánlott. Tényleg érdemes volt megnézni! Az egész csarnokban csak húsokat és halakat árulnak hihetetlen mennyiségben és választékban. EU higiéniai előírásainak nem biztos hogy megfelelnének, de a helyi vevőket ez nem igazán zavarta. Igazi balkáni hangulat, ordítbáló, portékájukat kínáló árusokkal, egymásra kevéssé figyelő vásárlókkal. Képek sajnos nem igazán adják vissza a hely hangulatát, de aki egyszer Athénban jár ezt az élményt nem szabad kihagynia!

Piacot elhagyva nekivágtunk a belvárosnak, próbáltuk követni az útikönyv által ajánlott útvonalat kevés sikerrel. Mindig megláttunk valami érdekességet, templomocskát, épp jól fotozható macskát, így a kerületek között össze-vissza ugrándoztunk.

Helyi templomok hangulata eltér a katolikus templomokétól, itt nincsenek előre lerakott padsorok, s nem jellemző a hosszúkás hajó alak sem. Két kis 11.századi templomocskát is megnéztünk, mindkettő hangulata inkább volt erődhöz hasonlatos, bár igaz az egyik tele volt pingálva freskókkal.

Ma természetesen már "romokat" is látogatunk, megnéztük mi maradt Hadriánus könyvtárából és megtekintettük a régi nyugati városkapú romjait. A visszavezető úton keresztülmentünk a bolhapiac területén is, amin ma is alig tudtunk keresztülvergődni, pedig csak vasárnap van hivatalos piac nap itt... Itt aztán mindent lehetett kapni! Kapát, malterkeverőgépet, parfümöt, cd-t, hentesárút, festéket, ruhaneműt és még amit el lehet képzelni.

Piacnegyedből kivergődve elindultunk az egyetem felé, ahol épp Irán melletti békés tüntetés tartottak, nekünk is mindenképpen akartak görögnyelvű szórólapokat adni, hiába mondtuk nekik, hogy nem beszélünk görögül... Az egyetem épülete körbe van fogva a Nemzeti Könyvtár és a Tudományos Akadémia ókori görög stílust mintázó épületeivel, s így a három intézmény nagyon jól mutat egymás mellett.

Egyetemtől elsétáltunk a görög parlamenthez, ahol épp őrség váltása volt az evzonoknak, kik számunkra mókás egyenruhában adták elő a nem éppen precíz díszbemutatójukat. Nem igazán sikerült az 5 perces őrségváltás ideje alatt akár egy mozdulatsort is egyszerre megcsinálniuk.

Szemle után sétáltunk még egyet az athéni nemzeti parkban, ami nagyon szépen rendbe van tartva, el is döntöttük, hogy ha holnap nem esik reggel az eső, akkor kijövünk reggel kicsit futni ide, hogy legyen egy kis kilométer a lábunkba vasárnapig. Parkban található az a konferencia központ is, ahonnan majd indul a verseny vasárnap és ahol majd holnap fel tudjuk venni a rajtszámainkat.

Hazafelé még tettünk egy kitérőt, hogy megtekintsük az egyik 11.századi templomocskát és nagy szerencsére pont akkor nyitották ki misére mikor ott voltunk. Nem maradtunk sokáig, mert a kicsi templomban kicsit feszélyezett az a szituáció, hogy a kb. 30 négyzetméteres szentélyben 3 pópa misét tart a 7-8 hívőnek, mi meg ott nézelődünk.

Ma már tervbe vettük, hogy valami helyi görög ételt is eszünk, de az eső közbeszólt így inkább csak beugrottunk egy boltba kaját venni és itt a szállláson vacsoráztunk. Döntésünk helyes volt mert már több mint 2 órája esik az eső kisebb nagyobb intenzitással és csak abban reménykedünk, hogy holnapra eláll.

Holnapi napra az Akropolisz és az Agora megtekintését tervezzük, mivel nemzeti ünnepnap alkalmából mindkettő ingyen látogatható! Reméljük holnap jó idő lesz, hogy szebbnél szebb képeket tudjunk készíteni.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kocsisj 2010.10.28. 08:02:28

Sziasztok

Pár fokot hozhatnátok haza is. Itt hajnalra 0 fok körül van, napközben is messze vagyunk a rövid ujjútól. Esmég jók a képek! Szeretem az állatos képeidet, egyik jobb, mint a másik. Persze a város meg a piacos csávó is szuper.